سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
@@@@تهران11@@@@
یکشنبه 90 خرداد 29 :: 7:38 صبح ::  نویسنده : شهاب

طبق نظر کارشناسان رشد بازار آبمیوه در انگلیس در سال 2003 بسیار نوید بخش خواهد بود و احتمالا با افزایشی معادل 1/1 بیلیون لیتر روبرو می گردد. گرایش به محصولاتی که دارای تاثیر مثبت بر سلامتی مصرف کننده است، سبب رشد تقاضای محصولات آبمیوه در بازارهای انگلیس شده است. بر این اساس می توان رشد مصرف آبمیوه های سرد چلید جایس را که از ماندگاری کمتری برخوردارند تفسیر نمود. مصرف این محصول از سال 1999 همواره با 5 درصد افزایش روبرو بوده بگونه ای که جایگزینی آن با شیر در صبحانه پیش بینی می شود

میزان مصرف آبمیوه های سرد چلید جایس در سال 2002 به 350 میلیون لیتر رسید که 25 درصد مصرف کل آبمیوه های انگلستان را تشکیل می داد. در سال 2003 پیش بینی می گردد که این محصول حدود 30 درصد از کل مصرف انگلستان را به خود اختصاص دهد. قابل ذکر است که همزمان با افزایش مصرف آبمیوه های سرد به میزان 50 میلیون لیتر در سال 2002، مصرف آبمیوه های جایگزینی که ماندگاری بیشتری دارند تا حدود 35 میلیون لیتر کاهش می یابد. با افزایش گرایش مصرف کنندگان به آبمیوه های سرد، تولیدکنندگان تلاش بیشتری را جهت کاهش قیمت آن و تولید محصولات جدیدتر مبذول می دارند.

نکته جالب توجه اینکه امروزه مصرف آب پرتقال و میوه آن در انگلیس روند نزولی داشته، در حالیکه آب سیب چون توسط مارک های تجاری قویتری عرضه می گردد جایگاه خود را در سال 2002 حفظ نموده است. بهر حال بنظر می رسد که در جایگاه آبمیوه ها، آب پرتقال هنوز جایگاه خود را از دست نداده و مصرف آن در سال 2003 به 320 میلیون لیتر برسد ضمن اینکه این میزان هیچگاه از 63 درصد کمتر نشده است.





موضوع مطلب : .:!:. آرشیو مقالت و تحقیقات دانشجویی .:!:.